جزوات اساتید

یس

×××××××

آدرس جدید وبلاگ ما

www.nursinggonabad.mihanblog.com

سر بزنید خوش حال میشیم

Nursing

Nursing is a healthcare profession focused on the care of individuals, families, and communities so they may attain, maintain, or recover optimal health and quality of life from conception to death.

Nurses work in a large variety of specialties where they work independently and as part of a team to assess, plan, implement and evaluate care. Nursing Science is a field of knowledge based on the contributions of nursing scientist through peer-reviewed scholarly journals and evidenced-based practice.

                                   

ادامه نوشته

عوامل موثر در ایجاد جوش جوانی

یكی از اختلالات شایع خصوصاً در سنین نوجوانی جوش صورت است. تغییرات هورمونی در هنگام بلوغ، منجر به افزایش فعالیت غددی در پوست می گردد، كه آنها را غدد سباسه می گویند، به طوری كه این غدد بزرگتر شده و سموم بیشتری ترشح می كنند و این تغییرات به قدری در بلوغ شایع است كه آن را ضمیمه طبیعی و فیزیولوژیك بلوغ می دانند و گاهی به آن آكنه یا جوش جوانی گفته می شود.

معمولاً جوش ها در صورت بروز می كند ، اما گاهی به سینه، بازو و پشت كمر هم كشیده می شوند. این آكنه ها اكثراً با میكروارگانیسم های طبیعی پوست، عفونت پیدا كرده و جوش های چركی را موجب می شوند.

این جوش ها در نوجوانی شایع تر بوده و با اضافه شدن سن به تدریج از بین می رود ، ولی در بعضی افراد هم ممكن است ادامه یابد.

ادامه نوشته

آکنه و راه های درمان آن

یکی از شایع ترین بیماری های پوستی انسان که فرضیات زیادی در مورد علل پیدایش و درمان آن مطرح شده، آکنه یا جوش غرور جوانی است. این بیماری در بسیاری از جوانان در سنین بلوغ پدید می آید و شدت آن در افراد مختلف متفاوت است و اکثراً پس از سن بیست و پنج سالگی بهبود مِی یابد.

ادامه نوشته

روشهای نوین در درمان زخم ها

مقدمه

زخمهای فشاری که به نام زخم بستر نامیده می شود در بیمارانی که به علتی دچار بی حرکتی شده اند عارضه ای مهم به شمار می رود.

علت عمده ایجاد زخم بستر مربوط به وجود فشار طولانی مدت بر روی پوست ومتعاقب آن عدم خونرسانی به این عضو است.

آمار دقیقی از میزان بروز زخم بستر نمی توان ارایه داد و آمار ارایه شده در هر کشور با کشور دیگر متفاوت است.بعنوان مثال در کشور دانمارک 43 و در اسکاتلند 86 نفر از هر صد هزار نفر مددجودچار عارضه زخم فشاری بوده و در هلند 10 تا 20 درصد بیمران پذیرفته در مراکز پرستاری در منزل مبتلا به این عارضه ذکر شده اند.

به ادامه مطلب توجه کنید....

ادامه نوشته

برخی پرستاران به علت حقوق کم به کشورهای خلیج فارس مهاجرت می کنند

وزیر بهداشت گفت: استخدام 23 هزار پرستار جوابگوی نیاز کشور نیست و حداقل به 70 هزار پرستار نیاز داریم، ساعت کاری پرستاران باید کم و پرداخت ها بهتر شود. برخی پرستاران به علت حقوق و مزایای کم به کشورهای خلیج فارس مهاجرت می کنند.

 به گزارش خبرنگار نظام پرستاری به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مرضیه وحید دستجردی درباره كمبود پرستار در بیمارستان ها و مهاجرت آنها به كشورهای حاشیه خلیج فارس برای كار عنوان كرد: وزارت بهداشت طبق قانون بهره وری مجوز استخدام 23 هزار پرستار را گرفت كه آزمون استخدامی آنها برگزار شده است و این تعداد پرستار باید تا پایان مرداد ماه فعالیت خودشان را حتی اگر مراحل گزینش آنها تمام نشده باشد شروع كنند.


ادامه نوشته

گرایشهای مختلف در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری:

قابل توجه کنکوری های گرامی در رشته پرستاری امکان ادامه تحصیل در خیلی از رشته ها امکان پذیر می باشد که در ادامه مطلب به صورت فهرست وار خدمت شما اعلام می گردد
ادامه نوشته

قابل توجه کنکوری های که در رشته پرستاری قبول شدند

این برداشت که پرستاری به معنای مراقبت کردن از بیمار است، تا حدودی درست می باشد. البته مراقبت تنها شامل تزریق یا پانسمان نمی شود بلکه با گذشت زمان و با پیشرفت علم و تکنولوژی ، مراقبت پرستاران نیز علمی تر و پیچیده تر شده است و پرستاری در حال حاضر یک رشته علمی است و متخصص این رشته باید علوم بسیاری را فرا بگیرد و کاربرد آنها را در ارتباط با مریض بیاموزد.

ادامه نوشته

آکنه

بیماری پوستی شایع دوران بلوغ که با نامهای جوش غرور و جوش جوانی و جوش عصبی هم معروف است عامل آن میکروب Acne . P می باشد.

سن بلوغ: از 12 سالگی تا 28 سالگی شایع تر است بعد از آن شیوع آن کم می شود اما در بعضی افراد تا آخر عمر هم آکنه وجود دارد.

مناطق شایع در بدن:

صورت و سینه و بازوها و پشت و با شیوع کمتر در ناحیه باسن و ران و سر و پشت گردن و ...

برای دیدن شرح کامل به ادامه مطلب توجه کنید........

ادامه نوشته

اخبار داغ داغ کلاس..

حتما سر بزن جالبه

گالری عکس جالب و خشکل

 

ادامه نوشته

هر چه دل تنگت می خواهد بگو............

سلام خدا را شاکرم که توانستم دوباره وبلاگ گروه را بروز رسانی کنم و برای بهتر شدن این وبلاگ تقاضا دارم من را در این راه یاری کنید.

               

             نظر یادتون نره!!!! 

تصاویر زیباسازی _ سایت پارس اسکین _ بخش تصاویر زیباسازی _ سری اولتصاویر زیباسازی _ سایت پارس اسکین _ بخش تصاویر زیباسازی _ سری اول