فقر و فحشا

 

 

سلام  

امیدوارم همه خوب باشین . شاید بگید الان زمان مناسبی واسه این مطلب نیست ولی به نظر من این یه امر همیشگیه که باید بهش توجه کرد  

شاید این داستان واقعی واسه بعضیا تکراری باشه ولی دوباره خوندنشم خالی از لطف نیست .

مدیر: خانم اگه میخوای اسم دخترت رو بنویسی باید صدو پنجاه هزار تومن بریزی به حساب همیاری..

زن: مگه اینجا مدرسه دولتی نیست!؟

مدیر: اگه دولتی نبود که می گفتم یک میلیون تومن بریز!

زن: آقا آخه مدارس دولتی نباید شهریه بگیرن؟! 

مدیر: این که شهریه نیست اسمش همیاریه !!

زن: اسمش هر چی هست.تلویزیون گفته به همه مدارس بخشنامه شده که مدارس دولتی هیچگونه وجهی نمیتونن دریافت کنن

مدیر: خب برو اسم بچت را تو تلویزیون بنویس!! اینقدر هم وقت منو نگیر..

زن: آقای مدیر من دوتا بچه یتیم دارم! آخه از کجا بیارم ؟!!

مدیر: خانم محترم! وقتی وارد اینجا شدی رو تابلوش نوشته بود یتیم خونه یا مدرسه؟!

آقای مستخدم، این خانم رو به بیرون راهنمایی کن..!!

.
.
.
زن با چشمهای پر اشک منتظر اتوبوس واحد بود ، اتومبیل مدل بالائی ترمز کرد و زن سوار شد..

روزنامه ای که روی صندلی جا مانده بود رو برداشت و بهش خیره شد: 

کمیته مبارز با فقر در جلسه امروز..

ستاد مبارزه با بیسوادی..

تیتر درشت بالای صفحه نوشته بود:

با 200000 زن خیابانی چه می کنید؟!!

زن با خودکاری که از کیفش بیرون آورده بود عدد را تصحیح کرد: 

با 200001 زن خیابانی چه می کنید ؟!! 

نظرات 29 + ارسال نظر
سپیده 20 - آذر‌ماه - 1390 ساعت 17:09

گاهی اوقات با یه حرف باعث میشیم زندگی یه نفر تغییر کنه...
ولی شخصیت اول این داستان میتونست از راه های خیلی بهتری استفاده کنه ولی بازم حق با شماست...
امام علی(ع) میگن :
وقتی فقر از دری وارد خانه ای شد ایمان از در دیگر بیرون میرود

باید اشاره کنم ما داریم یه بعد از زندگی این یه نفر رو میبینیم پس نمیتونیم بگیم که چه کارایی میتونسته انجام بده . ولی اون چیزی که جرقه یه همچین کاریرو زده همین ماجرا بوده با هزار تا علت پشت سرش .

سحر 20 - آذر‌ماه - 1390 ساعت 17:40


چه مدیر بدی!نامرد ضد بشر ولی خب اونم مامور یکی دیگه بوده..
روزگاریست گل سرخ صمیمیت را از دل باغچه برداشته اند علف هرزه در ان کاشته اند

کاریش نمیشه کرد همه که مثل پرستارا خوب نمیشن
مدیر معمولا تصمیم گیرنده مدارس دولتی نه کس دیگه ای

دیانا 20 - آذر‌ماه - 1390 ساعت 21:45 http://nursing90bojnord.blogsky.com

سلام
واقعا تو یه جامعه ی اسلامی خیلی عیب بزرگیه که مسائل مالی و به دنبالش این پیامدها بیداد کنه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
باعث تاسفه واقعا

واقعا !!
آره خیلی بده خیلی

فاطمه 21 - آذر‌ماه - 1390 ساعت 10:03

با جمله آخر سپیده موافقم داستان غم انگیزی بود

این فقط یه داستان نبود حقیقتیه که ما الان تو جامعه داریمش . باید خیلی مراقبش باشیم چون خیلی در آینده نمود بیشتری پیدا میکنه .

امین 21 - آذر‌ماه - 1390 ساعت 12:20 http://stnkums89.blogsky.com

کاش فقط مشکلمون فقر مالی باشه.
ولی خب منکر این هم نیستیم فقر مالی به دنبالش فقر فرهنگی داره!
پرمحتوا بود

فقر فقر فقر.
نه تنها مشکلکون نیست ولی یکی از مشکلات اصلیمونه !!!
اینجا باید ارجاع بدم به متن فقر شریعتی که مهدی جون قبلا تو وبلاگ گذاشتش .

حسین م 21 - آذر‌ماه - 1390 ساعت 13:09

خیلی جالب بود داود جووون
مرسی

خواهش میکنم خوشحالم که خوشت اومد .

فاطمه 21 - آذر‌ماه - 1390 ساعت 18:23 http://mamay90.blogsky.com

راستی یادم رفت به وب ماهم سر بزنید خوشحال میشیم

گهگاه سر میزنم . اما باشه . رو چشم.

شیرین 21 - آذر‌ماه - 1390 ساعت 21:44 http://mamayi-shahinfar89.blogfa.com/

فقط جازه ی تاسف خوردن داریم!

شاید بشه بیشتر از تاسف عمل کنیم . شاید بهتر باشه از خودمون شروع کنیم .

شیما 21 - آذر‌ماه - 1390 ساعت 23:54

حقیقت تلخی بود .
ممنون

خواهش میکنم . ولی فکر کنم باید بهش بیشتر توجه کنیم .

نازنین 23 - آذر‌ماه - 1390 ساعت 23:05

امیدوارم در زندگی هیچ کدوممون شرایطی پیش نیاد که خواسته یا ناخواسته باعث شیم یک ادم مجبور شه ابروشو از دست بده ....... دوست ندارم راجع به شخصیت خانوم داستان قضاوت کنم اما ای کاش می دونست بعضی چیزا رو ((((((((((( به هیچ بهایی)))))))))))))) نباید از دست داد مثل ابرو و شرافت..... دوست عزیز ممنونم بخاطر متن پر محتواتون

منم امیدوارم . تنها کاری که از دستمون بر میاد همینه امید داشتن ؟؟؟؟؟؟ شاید یه خورده بیشتر از دستمون بر بیاد .
آره بعضی چیزا نباید از دست بره . شاید از ترس اینکه یه روز دخترش مجبور به اینکار بشه . شاید از ترس اینکه یه روز بخواد پسرشو از تو زندان در آره . شاید از ترس اینکه یه روز همشون با هم از گرسنگی بمیرن اینکارو کرد .

ملیحه 24 - آذر‌ماه - 1390 ساعت 20:16

نمیشه بگم جالب بود ،واقعاً تأ سف آور بود،ایشالله مشکلات همه برطرف بشه !!!!!
مرسی

خواهش میشه !!!
من نمیدونم چرا از بچگی با این که یه دعا واسه همه بکنیم کنار نمیومدم .
مگه میشه هیچکی مریض نباشه . مگه میشه هیچکی مشکل نداشته باشه . ... چی میگین شما ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

[ بدون نام ] 25 - آذر‌ماه - 1390 ساعت 12:10

دانشجویی دوران سختیه اقا داووود اگه یکم دیگه دادن وامو کش بدن باید بکنینش 200002
.
.
.
.
همه نوع کمک نقدی پذیرفته میشود لطفا
به کلاس ج مراجعه کنید !!!!!!!!!!

اول که سلام
یعنی واقعا اینقد سخته !!!
من که چیزی نفهمیدم از سختیاش
ولی بازم مشکلی نیس اگه خواست کار به اونجا بکشه بیا پیش خودم .
یه کاری واست میکنیم دیگه . ها !!!!!!!
خلاصه من خیر زیاد سراغ دارم .خواستی بگو

[ بدون نام ] 25 - آذر‌ماه - 1390 ساعت 17:09

شمام اره ه ه ه ه ه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

من چی آره ؟
گفتم بیا تا کمکت کنم !!
حالا تو دوست داری به اون معنی برداری گناه من نیس .
بازم میگم خیر زیاد سراغ دارم .

ملیحه 25 - آذر‌ماه - 1390 ساعت 23:43

حق با شما است .
ولی چه کنیم که تقدیر وسرنوشت همینه
به نظر شما اگه هیچ مشکلی وجود نداشت ،هیچ مریضی وجود نداشت و.... دنیا چه شکلی بود؟

نمیدونم . نمیتونم همچی دنیایی رو تصور کنم !!!!!!!!
تنها چیزی که میدونم اینه که غیر ممکنه

h.a 26 - آذر‌ماه - 1390 ساعت 11:20

this life is so sick here ...

مرسی حسین جون . باشه .

مهدی 27 - آذر‌ماه - 1390 ساعت 15:49

واقعا حقیقتیه برای خودش داود جان فقر تو این مملکت بیداد میکنه اونوقت ما دنبال این هستیم که مثلا زن رئیس جمهور فرانسه ناپاکه یا فلان سیاستمدار فلان کشور توی سخنرانیش مست بود . برای همینه که مردم ما اینقدر بدبختند

یا ببینیم کی جورابش سوراخ بوده ( رئیس بانک جهانی )
واقعا که به جای اینکه بودجه این مملکت صرف فقرای خودمون شه ببین به کجاها که نمیره . سوریه .لبنان عراق افغانستان و کلی کشور عقب افتاده دیگه . واقعا باید به حال فعلیه این کشور گریست .

غریبه 27 - آذر‌ماه - 1390 ساعت 21:31

یکی ثروتش هزاره.... یکی با دستای پاره
یکی غصه ای نداره... یکی ولگرد و آواره
یکی عشقشو فروخته.... مثل یه مهره ی سوخته
چون که تو دو روز دنیا....ته جیبشو ندوخته
یکی دست یه غریبو.....رو تنش روونه کرده
اسم بی گناه عشقو.....با هوس نشونه کرده
یا یکی به خاطر پول....با چشایه خیسو گریون
به یه نامرده زمونه.... تنشو میفروشه ارزون
تویه یه دنیا نشستیم....که پراز فریب و درده
زنی بی روح و شکسته.... پی دستای یه مرده
فقر و تنهایی و غربت....سرنوشت شوم اون شد
بین هر نگاه هرزه.....در پی یه تیکه نون شد
صحنه های سخت دیروز.....تویه ذهن من میمونه
یکی با پول تو جیبش....با یکی میخواد بمونه
گاهی وقتا از زمونه.... از همه دلم میگیره
این تنم یه کوه خسته....که فقط میخواد بمیره
واسه این کشتی حسرت....واسه این دنیای واهی
حتی از خدا گذشتیم....تویه اوج بی حیایی
خسته از زمونه هستم....خسته ازعدل دروغی
خسته از نگاه هرزه......تویه دنیای شلوغی
آخ که این قصه چه تلخه....چقد این خاطره سرده
تویه هر کوچه که گشتم......پر اندوه...پر درده

خیلی قشنگ بود مرسی . نشون دادی غیر مطالب فمنیستی چیز دیگه هم یاد داری بزاری .
همه اون چیزیو که میخواستم تو این داستان بگم تو تو این شعر کامل تر گفتی

یاسرپ 28 - آذر‌ماه - 1390 ساعت 14:40

واقعا مطلبت به جا بود این مشکلاتو باید به گوش همه رسوند داود جووووون
داستان اسفناک و تکون دهنده بود

بیاین فراتر از داستان بهش نگا کنیم . این یه واقعیته !

مهسا 29 - بهمن‌ماه - 1390 ساعت 09:26

شاید همش بی پولی نباشه...بعضیا از ناشکریشون و هوس طلبیشونم میشه...اینطوری نیس..بعضیا جدا مریضن ولی بی خبرن

آره بعضیا واقعا مریضن .جنون اینکارو دارن . ولی این بعضیا نسبتشون به اون بعضیای اول خیلی کمتر . قبول داری ؟ به هر حال ممنون از نظرت مهسا خانوم ./

manely 8 - اسفند‌ماه - 1390 ساعت 15:15

واقعا متاثر شدم، واقعا تکان دهنده بود و واقعا زندگی بی رحمه........

واقعا !!!!!!!!
منم واقعا ممنونم .

Negin 10 - اسفند‌ماه - 1390 ساعت 00:17

ببببله.مرسی آقایه داوود .درسته که همه گفتن غم انگیزه و کلی غصه خوردن ولی دیگه اینقد که زیاد شده و همه جا حتی بالاییام حرفشو میزننو کاری نمیکنن واسه من سرنوشت اون خانوم غم انگیز نبود،اینقد که عادیش کردن. و مرسی

خواهش خانومه نگین !!!!!!!!!!!
متاسفانه کمی بیشتر از اونچه که نباید شده کمی که چه عرض کنم خیلی !! بعضیا میگن این حرفا کدومه چند نفریو که دیدیم نباید به همه بسطش بدیم ولی همین آدما اگه چشاشونو یه خورده بازتر کنن میبینن که خیلی این چیزا تو جامعه زیاد شده و واسه بعضیا ( از جمله ...) عادی !!!!!!

Negin 16 - اسفند‌ماه - 1390 ساعت 23:09

همون دیگه چون زیاده واسه اون بعضیا عادی شده و وقتی قرار نیست کسی کاری کنه چرا بعضیا به بد بودنش فک کننو ناراحت بشنو غصه بخورن فقط باید فکره این باشن خودشونو بتونن حفظ کنن.حداقل اینکه من اینجور فکر میکنم

آره الینم یه جور فکر کردنه ولی پس کی به فکر جامعه باشه . همیشه یکم اذیت شدن به اینکه هم نوعات در رفاه و آسایش باشن می ارزه . تو اگه به فکر خودت باشی و همه هم همینطور خدا رحم کنه به نسل آینده

... 18 - اسفند‌ماه - 1390 ساعت 18:54

دیگه نظر نمیذارین کم پیداید

دارم سعی میکنم با بی وفایی ایام کنار بیام !!!!!!!!!
شما هم دیگه مطلب نمیزارین کم پیدایی!!!!!

... 22 - اسفند‌ماه - 1390 ساعت 19:56

اتفاقا من خیلی میام وبتون ولی مطلب جدیدی از شما ندیدم که نظر بذار
بعدم من خیلی مطلب گذاشتم شما ندیدید پیشاپیش عیدتون مبارک

حالا یه مدتی دوستان بی مهر شده بودن و علاقه ای به وب نداشتن با شروع کار دوباره وب ایشالا ما هم شروع می کنیم . ولی اصولا چون علاقه ای به مطالب جلف و هرز و صرفا کپی ندارم از گذاشتن مطلب خودداری می کنم .
نوروز این عید باستانی رو بهت تبریک میگم شاید بهتر می بود اگه اسمم میزاشتی نه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

... 24 - اسفند‌ماه - 1390 ساعت 19:49

بییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی خیال
ممنون که سریع جواب میدید

بی خیال چی اینکه اسمتو بزاری !!!!!!!!!!
بی نام ice age خوبه اسمتو بزاریم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خواهش .......

... 24 - اسفند‌ماه - 1390 ساعت 21:00

جواب ندید دیگه بای

کلا من با این کلمه بای مشکل دارم

... 24 - اسفند‌ماه - 1390 ساعت 21:05

جواب ندید دیگه ای بابا

Negin 10 - خرداد‌ماه - 1391 ساعت 23:10

مثلا ناراحتیه ما چه دردی ازشون دوا میکنه!!!خوب اینکه من میگم بهتره که،اینکه خودمونو حفظ کنیم اگه همه مثله من فکر کنن یعنی خودشونو حفظ کنن دیگه نیازی به غصه خوردن واسه آینده ام نیست

آره حتما باید اینکارو بکنین و بکنیم ولی همش به این بسنده نمیشه کاش زمانی برسه که ما غیر از مشکلات خودمون به فکر دیگران هم باشیم اونوقت که دیگه در حد ناراحت بودن بسنده نمی کنیم و یه کار جدی و عملی هم می تونیم انجام بدیم . ببین خواهر من اگه همه بخوان اینجوری فکر کنن قید بعضی چیزارو باید زد .

sona 16 - مهر‌ماه - 1391 ساعت 14:52 http://phealth1389.blpgfa.com

مطلبتون قابل تامله ولی متاسفانه اینا واقعییتای جامعه است از دست ما کاری بر نمییاد البته این نظر منه .
به وبلاگ ما هم سر بزنین خوشحال میشیم ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد