دست نوشته های مهاتما گاندی

www.iranfars.ir گروه 
ایران فارس  


من می‌‌توانم خوب، بد، خائن، وفادار، فرشته‌خو یا شیطان‌ صفت باشم.

من می توانم تو را دوست داشته یا از تو متنفر باشم.

من می‌توانم سکوت کنم، نادان و یا دانا باشم.

چرا که من یک انسانم، و این‌ها صفات انسانى است 

 و تو هم به یاد داشته باش: 


من نباید چیزى باشم که تو می‌خواهى، من را خودم از خودم ساخته‌ام.

منى که من از خود ساخته‌ام، آمال من است.

تویى که تو از من می سازى آرزوهایت و یا کمبودهایت هستند.

لیاقت انسان‌ها کیفیت زندگى را تعیین می‌کند نه آرزوهایشان

و من متعهد نیستم که چیزى باشم که تو می‌خواهى

و تو هم می‌توانى انتخاب کنى که من را می‌خواهى یا نه

ولى نمی‌توانى انتخاب کنى که از من چه می‌خواهى

می‌توانى دوستم داشته باشى همین گونه که هستم، و من هم.

می‌توانى از من متنفر باشى بى‌هیچ دلیلى و من هم.

چرا که ما هر دو انسانیم.

این جهان مملو از انسان‌هاست.

پس این جهان می‌تواند هر لحظه مالک احساسى جدید باشد.

تو نمی‌توانى برایم به قضاوت بنشینى و حکمی صادر کنی و من هم.

قضاوت و صدور حکم بر عهده نیروى ماورایى خداوندگار است.

دوستانم مرا همین گونه پیدا می کنند و می‌ستایند.

حسودان از من متنفرند ولى باز می‌ستایند.

دشمنانم کمر به نابودیم بسته‌اند و همچنان می‌ستایندم.

چرا که من اگر قابل ستایش نباشم نه دوستى خواهم داشت،
نه حسودى و نه دشمنى و نه حتی رقیبى.

من قابل ستایشم، و تو هم.

یادت باشد اگر چشمت به این دست نوشته افتاد

به خاطر بیاورى که آن‌هایى را که هر روز می‌بینى و با آنها مراوده می‌کنى

همه انسان هستند و داراى خصوصیات یک انسان، با نقابى متفاوت

اما همگى جایزالخطا

نامت را انسانى باهوش بگذار اگر انسان‌ها را از پشت نقاب‌هاى متفاوتشان شناختى و یادت باشد که این ها رموز بهتر زیستن هستند ...

نظرات 8 + ارسال نظر
شیرین 8 - آبان‌ماه - 1390 ساعت 14:12 http://mamayi-shahinfar89.blogfa.com

فوق العاده زیبا بود...ممنون

خواهش میکنم
ممنون که وقت گذاشتین وخوندینش

نازنین 8 - آبان‌ماه - 1390 ساعت 16:23

فوق العاده بود خصوصا این قسمتش : منى که من از خود ساخته‌ام، آمال من است.

تویى که تو از من می سازى آرزوهایت و یا کمبودهایت هستند................................................. ممنونم

خواهش میکنم

علیرضا 8 - آبان‌ماه - 1390 ساعت 20:30

ای کاش همهی سیاستمدارامون یکم عین گاندی فک میکردن و نظرات اونو داشتن

ای کــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــاش......

مهدی 10 - آبان‌ماه - 1390 ساعت 13:05

قشنگ بود فکر میکنم تنها توجه کردن به عکس گاندی میتونه یه الگوی خوب از ساده زیستی برای مسئولین ما باشه مخصوصا اونایی که با سه هزار میلیارد هم قانع نمیشن

داود 10 - آبان‌ماه - 1390 ساعت 13:07

عالی بود . جملات کوتاه قصار و فوق العاده تاثیر گذار .
ولی ای کاش و کاش که یه خورده هم از مفاخر و شخصیت های خودمون رو هم مورد توجه قرار بدیم .

شیما 12 - آبان‌ماه - 1390 ساعت 14:06

خیلی قشنگ بود،کاش میشد همیشه یادمون بمونهو بتونیم ازشون تو زندگی استفاده کنیم
متشکر

فرزانه 21 - آبان‌ماه - 1390 ساعت 22:08

آفرین به سلیقه ی شما واسه انتخاب این متن در وبلاگتون.مرسی.

[ بدون نام ] 18 - اسفند‌ماه - 1390 ساعت 17:28

سلام حسین جان شما که تو خوابگاه یکی از طرفداران پر و پا قرص این نوع سیاست مداری سران هستی حالا دیگه چرا این حرف هارو می زنی.در جواب نظر علیرضا حالا برو کاش رو بیشتر بکش تا اخر خط بیا...........دوستت دارم خیلی گل پسر

سلام.من هنوزم طرفدار هستم و میدونم بازم توسیاست مدارای خودمون خیلیا مثه گاندی هستن.این کاش رو هم واسه اونایی گفتم که یکم از روش زندگی گاندی فاصله گرفتن که تعدادشون کمه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد