حکایتی از نوع طنز

روزی، وقتی هیزم شکنی مشغول قطع کردن یه شاخه درخت بالای رودخونه بود، تبرش افتاد تو رودخونه. وقتی در حال گریه کردن بود، یه فرشته اومد و ازش پرسید: چرا گریه می کنی؟ هیزم شکن گفت که تبرم توی رودخونه افتاده. فرشته رفت و با یه تبر طلایی برگشت.
"آیا این تبر توست؟" هیزم شکن جواب داد: " نه" فرشته دوباره به زیر آب رفت و این بار با یه تبر نقره ای برگشت و پرسید که آیا این تبر توست؟ دوباره، هیزم شکن جواب داد : نه. فرشته باز هم به زیر آب رفت و این بار با یه تبر آهنی برگشت و پرسید آیا این تبر توست؟ جواب داد: آره.
فرشته از صداقت مرد خوشحال شد و هر سه تبر را به اوداد و هیزم شکن خوشحال روانه خونه شد.

یه روز وقتی داشت با زنش کنار رودخونه راه می رفت زنش افتاد توی آب.
هیزم شکن داشت گریه می کرد که فرشته باز هم اومد و پرسید که چرا گریه می کنی؟ اوه فرشته، زنم افتاده توی آب. "

فرشته رفت زیر آب و با جنیفر لوپز برگشت و پرسید : زنت اینه؟ هیزم شکن فریاد زد: آره!
فرشته عصبانی شد.

" تو تقلب کردی، این نامردیه "

هیزم شکن جواب داد : اوه، فرشته من منو ببخش. سوء تفاهم شده. می دونی، اگه به جنیفر لوپز "نه" می گفتم تو می رفتی و با کاترین زتاجونز می اومدی. و باز هم اگه به کاترین زتاجونز "نه" میگفتم، تو می رفتی و با زن خودم می اومدی و من هم می گفتم آره. اونوقت تو هر سه تا رو به من می دادی. اما فرشته، من یه آدم فقیرم و توانایی نگهداری سه تا زن رو ندارم، و به همین دلیل بود که این بار گفتم آره.

نکته اخلاقی: هر وقت مردی دروغ میگه به خاطر یه دلیل شرافتمندانه و مفیده

   

نظرات 18 + ارسال نظر
شیرین 6 - آبان‌ماه - 1390 ساعت 14:12 http://mamayi-shahinfar89.blogfa.com

100% همینطوره!

نه مطمئنا همیشه اینطور نیست...
این تنها یک استثنا بود

nazanin 6 - آبان‌ماه - 1390 ساعت 23:11

wow..!! عجب مردایی پیدا می شن!!!!!!!!! فقط کاش جای جنیفر لوپز/ فرشته گوگوش رو میاورد اون وقت منم با نکته اخلاقی اخر داستان موافق می شدم.!!!!!!!!!!!! THANKS A LOT

سحر 7 - آبان‌ماه - 1390 ساعت 09:33

میشه ازنکته اخلاقی هروقت روبردارین چون مردازیاددروغ میگین شوخی کردم ادم خوبم زیاد پیدا میشن

سپیده 7 - آبان‌ماه - 1390 ساعت 09:45

آقای مهدی شما جدیدا کتاب طنز خوندی !!!!
ولی این متن هم جالب بود

[ بدون نام ] 8 - آبان‌ماه - 1390 ساعت 00:31

سلام؛
نتیجه اخلاقی دیگش شاید میتونه اینم باشه که زن یکی شم غیر قابل تحمله چه برسه به اینکه سه تاهم بشه چی میشه؛حتی اگه جنفیر باشه؟؟

داود 8 - آبان‌ماه - 1390 ساعت 10:01

سلام مهدی جان . خوبه که هر چند وقت یه بار این خصوصیات خوبمون رو میگی . البته ما که همه خصوصیلتمون خوبه . فقط داداش مواظب باش ریا نشه . میدونی که مردا از ریا خوششون نمیاد .

شیما 12 - آبان‌ماه - 1390 ساعت 18:42

قبلا خونده بودمش.تکراری ولی جالب بود

سپیده 14 - آبان‌ماه - 1390 ساعت 12:35

چی مردا از ریا خوشششون نمیاد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
این جوک برگزیده ی سال بود

سهیل 18 - آبان‌ماه - 1390 ساعت 20:09

جالب بود اما اغراق خیلی خیلی گنده ای بود تجدید نظر کن

[ بدون نام ] 30 - آبان‌ماه - 1390 ساعت 00:43

آره جون خودت

جون تو راس میگم !!!!

مرضیه 3 - آذر‌ماه - 1390 ساعت 01:46

خیلی جالب بود ولی فکر کنم علاوه بر این که طنز بود تخیلی هم بود

دوست 5 - آذر‌ماه - 1390 ساعت 23:14 http://Nursing90Bojnord.blogsky.com

سلام اقا مهدی ماشاالله چقد اعتماد به نفس اقایون بالاست اینم یکی از ویژگی افراد بااعتماد به نفس بالاست که دررابطه با کارشون احساس گناه نمیکنن.

سلام ممنون از نظرتون چکار کنیم دیگه اعتماد به نفس تو ذات همه ی آقایونه
در مورد قسمت دوم حرفتون نمی دونم منظورتون کلیه یا در مورد شخص خاصی صحبت میکنین

نکته؟؟؟ 6 - آذر‌ماه - 1390 ساعت 13:46

مردی که به خاطر یه تبر گریه کنه نمیشه اسمشو بذاری مرد!!!!!!!!!!

حتی اگه اون تبر تنها منبع سیر کردن شکم خودشو خانوادش باشه

غریبه 17 - آذر‌ماه - 1390 ساعت 18:34

مردان دروغ می گویند ...
مردان دروغ می گویند و هچ شکی در این باره وجود ندارد و آن دسته که چنین می کنند، زیاد هم دروغ می گویند! دروغ های مردان متنوع هستند و از انواع بی اثر و بی مزه - آنهایی که هر کسی بلافاصله متوجه دروغ بودنشان می شود - تا انواع بسیار خلاقانه را دربر می گیرد. مساله عجیبی که در آنها وجود دارد این است که ظاهرا آنها هرگز یاد نمی گیرند که کدام دروغ اثر می کند و کدام یک بی فایده است. گاهی تصور می کنم که همه مردان کتابی دارند با نامی شبیه این "دروغ های کارآمد" و همه آنها در مواقع ضروری به آن مراجعه می کنند و به همین دلیل دروغ هایشان شبیه هم است.
اما چرا مردان اینقدر زیاد دروغ می گویند؟ در اینجا دوازده دلیل عمده آن را خواهید دید.
دلایل عمده دروغ گویی مردان :
۱. برای به دست آوردن دل زنان و پیشرفت در رابطه دوستی. مردان صراحتا برای رسیدن به جنس مخالف دروغ می گویند. بعضی از آنان چنان از خود نا امید شده اند که دست به دامان دروغ های شاخداری می شوند که حتا یک بچه دو ساله عقب افتاده و کر و لال هم متوجه دروغ بودن آن می شود.
۲. آنها دروغ گفتن را دوست دارند و در اکثر موارد این کار را نادرست نمی دانند. آنها واقعا تصور میکنند که "آشکار نکردن تمام حقیقت" دروغ گفتن نیست.
مردان به هم جنسان خود هم دروغ می گویند و از همان کودکی به این کار خو گرفته اند. بنابراین دروغ گفتن به زنان هم برایشان عادی است. آنها به همکاران خود دروغ می گویند و هنگام ناهار یا گردهمایی های کاری، درباره قهرمانی خود در جنگ ، درآمدشان ، قرض هایشان ، اتوموبیلشان ، سخنرانی هایشان ، ورزشکار بودنشان و "خواص" منحصر به فردشان و ... داستان های بی شماری نقل می کنند. ظاهرا در اینجا قانون نامکتوبی وجود دارد که میگوید "من به روی تو نمی آورم، پس تو هم به روی من نیاور".
از طرفی کوشش در راه متوقف کردن این دروغها هم بی فایده است.
مردان چنین تصور میکنند نیت خیر، دروغ را به راست تبدیل میکند. برای مثال جلوگیری از اینکه احساسات کسی لطمه ببیند (معمولا احساسات خودشان).
3. مردان علی رغم علاقه داشتن به جنگ و ماجراهای پر زد و خورد، برای پرهیز از درگیری دروغ می گویند.
بسیاری از مردان هیچ چیزی را به اندازه پرداختن به بازیهای کامپیوتری جنگی و تماشا یا شرکت در ورزشهای خشن و رقابتی دوست ندارند. آنها - به خصوص مردان جوان - از خیال پردازی درباره رفتن به جنگ لذت میبرند، اما اگر همسرشان آنها را در حین انجام کار نادرستی غافلگیر کند، آنها مثل بلبل دروغ میگویند تا از برخورد و کشمکش فرار کنند.
4. آنها برای رها شدن از وظیفه ای ناخوشایند یا زمانی که برای انجام کاری که دوست ندارند تحت فشار قرار میگیرند، دروغ میگویند.
قرار دادن مردان در فشار روانی، مانند آن است که حلقه ای را دور گردنشان بیاندازید و مدام تنگ ترش کنید، آنها طبعا واکنشی منفی نشان میدهند (این همان کاری است که زنان را به همسر غرغرو تبدیل میکند)
۵. مردی که در روابط خود احساس نا امنی و تزلزل کند بیشتر مستعد دروغگویی یا انجام کاری بدتر از آن است.
نا امنی برای هر کسی ترسناک است، اما به نظر میرسد که مردان در مقابل آن آسیب پذیرترند.
6. آنها در گفتگو ایی اینترنتی و در فرمهای آن لاین دروغ میگویند زیرا تصور میکنند که نباید پاسخگوی کسی باشند و هیچ کس هم نمیفهمد.
یک حسن بزرگ اینترنت این است که میتوانی لباس مبدل بپوشی و هر دروغی که دوست داری سرهم کنی (البته این یکی از بزرگترین مضرات آن هم هست)
این مردان با وجود اینکه میدانند قانون برای این رفتارها مجازاتهای سختی وضع کرده است، اما باز هم به دروغ پردازی در اینترنت ادامه میدهند.
۷. مردان در زمانی که تصور کنند به دام افتاده اند یا اینکه کسی قصد به دام انداختنشان را دارد، دروغ میگویند.
8. اگر مچ آنها را بگیرید یا احساس کنند که جنگ در راه است، دروغ میگویند.
اگر مردی کاری انجام دهد که بداند همسرش با آن موافقت نخواهد کرد، با دست و دلبازی دروغ میگوید تا از عصبانیت و از آن بدتر قطع امید همسرش جلوگیری کند. داستانهایی که در چنین مواردی میشنویم از همان کتاب فرضی درآمده اند و شامل چنین جملاتی هستند : "لاستیک ماشین پنچر شده بود"، "یک دوست قدیمی دانشگاهم را دیدیم" (او اصلا دانشگاه نرفته!) و "شب نیامدم چون گفتگو به درازا کشید و من برای بیدار نکردن تو در ماشین خوابیدم" اما شاخدار بودن این دروغها کاری به اصل ماجرا ندارد، آنها همچنان دروغ میگویند و از همسرشان توقع دارند که حرفشان را باور کند.
۹. آنها دروغ میگویند چون تصور میکنند همسر یا نامزدشان احمق است ، یا مردم مخاطبشان ،
10. آنها به خاطر پول یا منافع دیگر با بدجنسی دروغ میگویند.
۱۱. آنها بخاطر پست و منصب و مقام و موقعیت های اجتماعی و شغلی و مسائل سیاسی و انتخابات محلی و شهری و کشوری دروغ می گویند .
۱۲. آنها بخاطر بدهی به بانک یا اشخاص دروغ می گویند و خرابی و کسادی بازار کار یا کم رونقی تجارت را بهانه میکنند و حاضر نیستند خرج های بیهوده و شب نشینی ها و کار های خلاف و پر هزینه را عامل ورشکستگی و به بار آمدن بدهی خود بدانند .
برای بعضی از مردان اهمیتی ندارد که دروغهایشان چه کسی را و تا چه حدی آزار میدهد. آنها برای دسترسی به پس انداز زنانشان ، کاری میکنند که باور کنید زن رویاهایش هستید و با گفتن اینکه پولشان در جایی (مثلا یک سرمایه گذاری) گیر است، از پول شما استفاده میکنند.
البته لازم به ذکر است که این مطالب در باره ی اکثر مردان دنیا صدق میکند .
علمداران دروغ نمی گویند .
ونتیجه ای ک میگیریم اینه که مردا کلا دروغ میگن به نفع خودشون وبقیه براشون مهم نیستن.پس الکی ارد ندین.


شاید حق با شما باشه و مردان در دروغگویی به زبر دستی خانم ها نباشند .
چون من عقیده دارم خیلی وقتا یه دروغ شاخدار که از دهن یه مرد بیرون میاد به مراتب بهتر از دروغیه که از دهان یه خانوم بیرون میاد و دنیا رو به آتیش میکشه . در ضمن نگفتن بخشی از حقیقت لزوما دروغ نیست چون خیلی وقتا گفتن حقایق خودش باعث آشوب میشه .
بعدشم کی گفته مردا دروغگویند ؟

غریبه 26 - آذر‌ماه - 1390 ساعت 15:31

دلایلشو براتون ۱بار گفتم.خواستید دوباره بخونید

میترا 1 - دی‌ماه - 1390 ساعت 00:44

من یه سری نظر دادم ولی این تو نبود . جالب بود.

manely 8 - اسفند‌ماه - 1390 ساعت 14:55

شما آقایان اگه از خودتون تعریف نکنین دیگه کی تعریف بکنه؟؟؟؟؟؟ جدی جدی متن بانمکی بود

ممنون از نظرتون . ما از خودمون تعریف نمیکنیم بلکه فقط حقایقو بازگو میکنیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد