سیستم آموزشی ما مشکل داره (۱)

من به این رسیدم که مدارس ما هیچ چیز به بچه های ما یاد نمی دهند که با آن بتوانند در جامعه کار کنند و کسب در امد کنند. و صراحتا معتقدم ،سیستم آموزشی  ما توانایی تربیت نسلی خود باور ، توانا و وبانشاط را ندارد

پسر پرفسور حسابی دریک همایش می گفت: وقتی با یک کودک فرانسوی صحبت می کنی...دو سه شعر از گوته می خوونه...  سرود ملی فرانسه را زمزمه می کند...چند ترانه در وصف ملیت فرانسوی و افتخارات کشورش بلد است ..... و نکته جالبی که میگفت این بودکه یک کودک فرانسه اولین جمله ای مینویسد این است من یک فرانسوی هستم... من می توانم و (خود باوری واقعا همینه) ولی به بچه های ما هنوز بابا آب داد را یاد میدهند شاید به همین خاطره که بابا های ما تا سن 30 سالگی پول تو جیبی ما را می دن... می بینید

آخرین باری که کتاب چهارم دبستان را دیدم نه از تصمیم کبری خبری بود،نه دهقان فذاکار ، نه شعر پروین ،نه سعدی ، نه حافظ نه مولوی و... واقعا آدم تا کجاهایش می سوزد که این همه مفاخر ادبی  و علمی داشته باشد آن وقت بچسبد به یک مشت عرب .

در همه جای دنیا ملت هایی با تاریخ  چند صد ساله قصد این را دارند که تاریخ خود را چند هزار ساله نشان دهند ولی ما در سیستم آموزشی خود قسمت پر افتخار تاریخ چند هزار ساله ( هخامنشیان ، اشکانیان و ساسانیان ) خود را حذف و بیشتر از تاریخ پر فراز و نشیب بعد از اسلام سخن به میان می آوریم .

نظرات 10 + ارسال نظر
امین 10 - مهر‌ماه - 1390 ساعت 23:07 http://stnkums89.blogsky.com

واقعا

samira 11 - مهر‌ماه - 1390 ساعت 00:27 http://nursing89-2.blogfa.com

salam b hamkarane mehraban.webetan alist.khodaish khosheman amad.azin k bade 1sal weblog zadin o rabetatun khube kheyli khosham umad.albate chesham shur nista.vali b khatere inke khialetun rahate beshe mizanam b takhte badesham milinkametun.

mahshid 11 - مهر‌ماه - 1390 ساعت 21:56 http://zendegimamir.blogfa.com/

باید صبر کرد
منم با نظر شما موافقم
به امید اینکه روزی بیاد همه چیز درست بشه اون روزی که بچه ها با تصمیم کبری خاطره داشته باشند... دهقان فداکارو بشناسند....
متن پر محتوایی بود
خسته نباشی

شیرین 11 - مهر‌ماه - 1390 ساعت 22:14 http://mamayi-shahinfar89.blogfa.com

آره دقیقا" همینه...

یاسر‎غ 13 - مهر‌ماه - 1390 ساعت 23:29

salam ...webetun khube..ishala khubtar ham mishe...movafaq bashid..

دیانا(پرستاری۹۰) 2 - آذر‌ماه - 1390 ساعت 14:21

متوجه این قسمت نشدم:بچسبد به یک مشت عرب . شاید چون خودم عربم از لحنتون خوشم نیومد یا شایدم... ولی بازم بقیه متن درست بود و بچه هایی که نسل اینده رو میسازن باید با فرهنگشون اشنا باشن

مرسی
امیدوارم که اینو هم بخونی :
من قصد اهانت به هیچ قوم ایرانی رو نداشتم این صرفا به خاطر حمایت بی دریغ دولت وملت ما از دشمنان اصلی خودشون بود . امیدوارم متوجه شده باشی .

هما 3 - آذر‌ماه - 1390 ساعت 02:48

سلام ؛
هم سیستم اموزشی ما مشکل داره هم خیلی سیستمای دیگمون
من به عنوان یه ایرانی واقعا به گذشته و تمدن ایران افتخار میکنم و خیلی تاسف بار که دارن این گذشته رو ازمون میگیرن حالا چه سیاستی پشت این قضیه است خدا عالمه.
ممنون از مطلبتون

سلام . آره خوب خیلی از سیستم های ما مشکل داره . ولی اون چیزی که به ما بیشتر ربط داره و پایه و اساس یه کشوره همین سیستم آموزشی .
خوبه که دارم کم کم میبینم تو این کلاس برای تاریخ این مملکت کسای دیگه ای هم هستن که ارزش قائل باشن .
قضیه که خدا میدونه ولی میگن چون کوروش اون زمان یهودیارو آزاد کرد و الان یهودیا دشمن ایرانن پس ما نباید دیگه اسم کوروش رو به زبون بیاریم . تا جایی که فروهر رو میگن نشان شیطان پرستی .

حنانه 3 - آذر‌ماه - 1390 ساعت 03:14

سلام اقای دادروش
این مطلبتون خیلی ذهن منو درگیر کرده!
کم کاری وتحول در همه دنیا وجود داره !
قبول دارم سیستم اموزشی فوق العاده ضعیف عمل میکنه ولی اموزش سرود ملی و خود باوری و احترام وافتخار به گذشته چیزی که تو خانواده به وجود میاد وبستگی به فرهنگ اون خانواده وشخصیت اونا داره !
وقتی یک دانشجوی پیرا پزشکی برا سرود ملی از جاش بلند نمیشه مقصر کیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
به نظر من ما خودمون در برابر این تحولات سکوت کردیم!
اگر ما واقعا بخوایم که نمی خوایم میتونیم ، ولی باید با چیزای کوچیک شروع کنیم مثل اعتراض برا نوع و کیفیت غذاها!!!!!!!!!!
(تا دفعه دیگه عکساشونو با هم مقایسه نکنیم )!!!!!!!
نظرتون چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
البته فراموش نکنید قصد جبهه گیری ندارم اینقد منطقی هستم که با دلایل قانع کننده قانع بشم که تک تک ما مشکل نداریم وتنها سیستمه که داره فرهنگمونو از بین میبره!!!!!!!

سلام خانم فرخاری !!!
اول مرسی که این آپ منو خوندی و نسبت بهش نظرتو عنوان کردی .
اینجا باید به این نکته اشاره کنیم که خانواده های مارو کی پرورش داده !! آیا اونا هم تو این سیستم پرورش پیدا نکردن . شاید بهتر باشه یه خورده برگردیم عقب جایی که میهن دوستی و ناموس و دفاع از این دوتا بزرگترین آرمان های اجداد ما بودن . اون موقع خیلی به این چیزا احترام میزاشتن و همین امر بچه های اونارو این طوری پرورش میداد . اگه ما هر چیزی تو این کشور داریم بیشترش به خاطر اون زمان و تاریخیه که الان بعضیا می خوان ما فراموشش کنیم . ما باید به اونا افتخار کنیم وقتی خود این سیستم نمی خواد جوانان کشورش اون زمان رو بخونن چه انتظاری از اون دانشجو دارین . حالا با این وجود شما فکر میکنین اون دانشجوی به اصطلاح تحصیلکرده که برا سرود ملی کشورش پا نمیشه مقصر کیه خانواده یا سیتم اشتباه آموزشی . ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ولی با این موافقم که هر تغییری رو باید از خودمون شروع کنیم .

هما 5 - آذر‌ماه - 1390 ساعت 19:18

به نظر من و خیلی های دیگه کوروش کبیر شخصیت بزرگی داشته و حتی در قران هم از کوروش نام برده شده ؛و همیشه باید نام کوروش به بزرگی و نیکی برده شه .

آره شخصیت بزرگ که چه عرض کنم خیلی بزرگیه اما یکی باید این حرفارو به اینا بزنه !!!!!!!!!!

فریاد 14 - دی‌ماه - 1390 ساعت 22:02

از مطلبی که گذاشته اید ممنون
من فکر میکنم سالهاست که حرفی برای گفتن نداریم وقتی نخبه هایمان باید فرار مغز ها کنند وقتی نادانی حکم میکند و دانا باید مورد ظلم واقع شود
میخواهند که هویتمان را عوض کنند حتی تاریخ هم تحریف شده است....

همراه شو عزیز ، همراه شو عزیز ،
تنها نمان به درد ،
کین درد مشترک ،
هرگز جدا جدا ، درمان نمی شود

دشوار زندگی ، هرگز برای ما
بی رزم مشترک ، آسان نمی شود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد